saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

6769

 

1) زنان ۴ تا ۵ برابر بیشتر از مردان گریه میکنند.۵.۴ بار در ماه.

۲) دختران وپسران تا قبل از بلوغ به یک میزان گریه میکنند، چراکه ترشح هورمون پرولاکتین که باعث تحریک تولید اشک میشود به یک میزان در هر دو جنس تولید میشود.

۳) پس از بلوغ میزان ترشح پرولاکتین که در تولید و تناوب گریه موثر است در زنان ۶۰ درصد بیشتر از مردان میشود.

۴) غدد اشکی مردان از لحاظ ساختاری متفاوت و کوچکتر از غدد اشکی زنان میباشد. شاید یکی از دلایل بیشتر گریه کردن زنان نیزهمین مسئله باشد. مردان و زنان نمیتوانند یکدیگر را بخاطر چگونه گریه کردنشان مورد سرزنش قرار دهند.

۵) یکی دیگر از علل بیشتر گریه کردن زنان باورهای فرهنگی میباشند، که اجتماع گریه کردن زنان را بیشتر مورد پذیرش قرار میدهد.

۶) مردان آرام، بدون صدا و با اندکی اشک گریه میکنند. بطوری که معمولا کاسه چشمان آنها از اشک پر میشود، اما بندرت اشک به گونه ها سرازیر میگردد.

۷) اما زنان معمولا پر سرو صدا و با اشک های فراوان گریه میکنند.

۸) مردان اغلب در نتیجه احساسات مثبت و زنان پس از درگیری و مشاجره با دیگران و یا در نتیجه احساس بی کفایتی گریه میکنند.

همچنان علت و فرآیند اشک های احساسی مبهم و رازآلود باقی مانده است. کماکان پرسشهای بدون پاسخ مانده ی بسیاری وجود دارند نظیر: چنانچه گریه کردن به منظور کاهش استرس طراحی گردیده پس فلسفه اشک شوق و شادی چیست؟ و یا اگر گریه یک وسیله ارتباطی با دیگر همنوعان است پس چرا انسانها در خلوت وتنهایی خود نیز گریه میکنند؟
aftabir.com

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز :در تحقیقی که اخیراً بر روی بیماری سل انجام شده، محققان دریافته‌اند که ویتامین C می‌تواند باکتری سل را که به دارو مقاوم است، از بین ببرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛به گفته دکتر براون استین، هنگامی که آنتی‌بیوتیک‌ها به بازار آمدند، مصرف ویتامینC مورد توجه کمتری قرار گرفت. اما ما در این تحقیق توانایی ویتامین C را در از بین بردن بسیاری از عفونت‌ها از جمله باکتری سل نشان دادیم.

محققان دانشکده پزشکی آلبرت اینشتین دانشگاه یشیوا در نیویورک، هنگامی به این ویژگی ویتامین C پی بردند که در حال بررسی علت مقاومت باکتری سل به داروی «ایزونیازید» بودند.

آن‌ها این دارو را با ویتامین C همراه کردند و متوجه شدند که به این روش باکتری سل از بین رفت. سپس محققان پس از انجام آزمایشات متعدد دریافتند که علت از بین رفتن باکتری سل، ویتامین C بوده است نه داروی ایزونیازید.

این کشف می‌تواند در آینده منجر به یافتن راه‌های جدیدی برای مقابله با بیماری‌های عفونی شود.

حدود 650 هزار نفر در سرتاسر جهان، مبتلا به بیماری سل مقاوم به دارو هستند. پس از کشف این روش درمانی در محیط آزمایشگاه، محققان در صدد کاربردی کردن آن در بیماران مبتلا به سل در دنیای واقعی هستند.

به گفته محققان این درمان، بسیار ارزان، مطمئن و بی‌خطر است و همچنین ویتامین C به وفور در دسترس است. این کشف می‌تواند به طرز مؤثری در درمان دیگر بیماری‌های عفونی نظیر سرخک و سیاه‌سرفه نیز به کار رود.

همچنین در تحقیق دیگری مشخص شد که مصرف ویتامین C در دوزهای بالاتر، از پیشرفت سرطان جلوگیری می‌کند. البته دکتر براون استین اظهار کرده است: نتیجه تحقیق اخیر چندان ما را شگفت‌زده نکرد، زیرا پیش از این نیز ما ویتامین C را هم به صورت خوراکی و هم تزریقی برای مبارزه با بسیاری از بیماری‌ها از جمله سرطان به کار می‌بردیم.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



سلامت نیوز : معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شب گذشته شورای عالی بیمه سلامت، پوشش بیمه ای 700 قلم داروی گیاهی دارای مجوز را مورد تاکید قرار داده و گفته است که باید دست غربی ها از داروهایی که برای ما می فرستند، کوتاه شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محمدرضا رحیمی در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین معاونین این دو وزارتخانه نیز حضور داشتند، بر پوشش بیمه ای 700 قلم داروی گیاهی که دارای مجوز هستند، تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: بخشی از داروهایی که کشورهای غربی به کشور ما می فرستند، داروهایی هستند که می خواهند روی مردم ما و به طور کلی مردم آسیا آزمایش کنند و ما باید دست آنها را کوتاه کنیم.

وی در ادامه افزود: یکی از راهکارها، اهمیت دادن به داروهای گیاهی دارای مجوز و صادراتی است.

رحیمی خاطرنشان کرد: ما باید راه را برای استفاده از این داروها باز کنیم تا پزشکان آنها را در دفترچه بیمه بنویسند.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: باید روی فناوریهای پزشکی مانند بیوایمپلنت، پیوند پوست، پیوند استخوان و پیوند قرنیه که در دنیا بی نظیر هستند، کار کنیم و آنها را تقویت و حمایت کنیم و نگذاریم شکست بخورند.

وی افزود: باید تلاش کنیم برخی داروها و روشهای نوین درمانی که هزینه های زیادی به مردم تحمیل می کنند، تحت پوشش بیمه قرار دهیم تا اندکی از بار هزینه های سلامت و درمان مردم کاسته شود.

در جلسه شب گذشته شورای عالی بیمه سلامت که وزرای بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور داشتند، راهکارهای کاهش هزینه های درمان و افزایش پوشش بیمه ای بر خدمات جدید تشخیصی و درمانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت پیشنهاداتی مطرح شد.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز : تنهایی نوعی احساس خلأ درونی است که در برخی موارد بدون علت خاص بیرونی و گاه به دلیل بروز رویدادی در زندگی واقعی مان ایجاد می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ به نظر می رسد درباره شما نوع دوم صدق می کند. نبودن افراد مهم زندگی مانند پدر، مادر و خواهر و برادر در کنار ما و برخوردار نبودن از محبت و حمایتشان احساس تنهایی عمیقی در ما به وجود می آورد که متأسفانه جایگزینی هم برای آن ها وجود ندارد.

گام اول: پذیرش و بیان احساسات

در گام اول برای از بین بردن هر حس منفی از جمله احساس تنهایی باید وجود آن را بپذیرید. پذیرش مقدمه ای است برای تغییر. در میان گذاشتن احساستان با ما، شروع بسیار خوبی برای پذیرفتن آن است. می توانید احساستان را با همسر، دوست مورد اعتماد یا در صورت امکان با یک مشاور خوب نیز در میان بگذارید و درباره آن صحبت کنید.

در صورت در دسترس نبودن یا مورد اعتماد نبودن این گزینه ها، می توانید از نوشتن افکار و احساساتتان کمک بگیرید. نوشتن راهی برای تخلیه هیجانات و افکار منفی است.

گام بعدی: با پدرتان تماس بگیرید

تنهایی احساسی انفعالی است و باعث کمرنگ شدن یا از بین رفتن میل به حرکت و فعالیت در ما می شود. اما اگر می خواهید بر این احساس غلبه کنید، باید فعالانه با آن روبه رو شوید. علل این تنهایی را بررسی کنید و یک به یک به رفع آن ها بپردازید.علل قطع ارتباط با پدر و خانواده تان را بررسی کنید. منتظر نمانید کسی پیشقدم شود و برای رفع احساسات منفی شما کاری انجام دهد. خودتان با پدرتان تماس بگیرید و به دیدارش بروید. سعی کنید مشکلات گذشته را با گفت و گو حل و فصل کنید. به طور قطع او نیز از این اقدام شما بسیار خوشحال خواهد شد. تغییر همیشه به دنبال حرکت اتفاق می افتد. تا زمانی که اقدامی نکنید، هیچ چیز خودبه خود تغییر نخواهد کرد.

در ادامه راهکارهایی کلی برای غلبه بر احساس تنهایی ارائه می شود که شاید در کنار اقدامات اصلی که اشاره شد برایتان مفید باشند:

- تلاش برای یادگیری مهارت یا هنر مورد علاقه، مطالعه و رشد شخصیتی شما را از گرفتار شدن در دام افکار منفی بی پایان و به دنبال آن احساسات منفی رها خواهد کرد.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



سلامت نیوز : تولید مجدد شربت تریاک آغاز شده است . سرپرست اداره اعتیاد وزارت بهداشت با اشاره به توقف تولید شربت تریاک در شرکت های داروسازی، از شروع مجدد تولید این دارو و توزیع آن در مراکز ترک اعتیاد در آینده نزدیک خبر داد.

دکتر فیروزه جعفری سرپرست اداره اعتیاد وزارت بهداشت با تاکید براین که داروی شربت تریاک در زمره داروهای حیاتی قرار نمی گیرد به خراسان گفت:تنها دوسال از تولید این دارو در مراکز ترک اعتیاد می گذرد و پیش از این معتادان به مواد مخدر، تحت درمان با متادون قرار می گرفتند.وی تاکید کرد درحال حاضر تنها دو درصد از معتادان تحت درمان شربت تریاک قرار دارند.این افراد که تعدادشان 7هزار و 500نفر است معتادانی با درجه اعتیاد متوسط روبه پایین هستند و معتادان پرخطر همچنان از طریق پروتکل های درمانی درمان با متادون تحت درمان قرار می گیرند.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



سلامت نیوز : ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به دلایل مختلف والدین نمی توانند، نمی خواهند یا شاید می ترسند که به کودکان خود ادب و نظم یاد بدهند. در نتیجه بسیاری از کودکان امروزی نه تنها بی ادب، مخرب و حرف گوش نکن می شوند، بلکه دچار اضافه وزن هم می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ یکی از مهمترین وظایف پدر و مادر این است که به فرزندانشان احترام – به فرهنگ، والدین، بزرگترهایشان – بیاموزند. موضوع این است که آنها چطور باید در فرهنگ امروزی احترام گذاشتن را به بچه ها یاد بدهند؟

1. ثابت قدم باشید. حرفتان را عوض نکنید. سست و ضعیف نباشید. اگر فرزندتان فکر کند که بعد از 10 بار صدا کردن، می تواند بیاید و جوابتان را بدهد، هر دفعه باید 10 بار صدایش کنید تا بیاید.

2. مرزگذاری کنید. یک تحقیق در مدرسه ای انجام شد که بدین قرار بود: وقتی زنگ تفریح زده می شد بچه ها به حیاط می ریختند و اطراف حیاط بازی می کردند و می خندیدند و بعد از زنگ تفریح به کلاس برمی گشتند. فردای آن روز حصارهای اطراف حیاط برداشته شد. تغییری که ایجاد شد چشمگیر بود. چون بچه ها به مرکز حیاط آمده و با اضطراب و ناامنی و نه مثل همیشه در حیاط بازی می کردند. روز بعد که حصارها دوباره سر جایشان گذاشته شدند، دوباره بچه ها با شادی و امنیت بازی می کردند.

بچه ها ذاتاً نمی خواهند در دنیایی بدون مرز زندگی کنند. آنها دوست دارند والدینشان برایشان محدودیت و مرز بگذارند، از آنها محافظت کنند، به آنها غذا بدهند و بزرگشان کنند.

3. در داخل مرزهای مناسب، بگذارید بچه ها کارشان را بکنند. زیاد به آنها گیر ندهید. اغلب والدین دوست دارند که بچه هایشان ورژن کوچکی از خودشان باشند. چنین توقعاتی معمولاً به ناامیدی ختم می شوند.

4. رفتارهای مثبت را تشویق کنید. دنبال کارهای خوب بچه باشید و او را تحسین کنید. در هر فرصتی کارهای خوب او را تشویق کنید و از او تعریف کنید.

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به وجود 10 میلیون سیگاری در کشور گفت: روزانه 10 میلیارد تومان هزینه مصرف سیگار این افراد می شود و دو برابر این رقم یعنی روزی 20 میلیارد تومان هزینه درمان آنها می‌شود.

دکتر قربانی در گفت‌وگو با ایلنا، با تاکید بر اینکه اراده‌ای در دولت برای برخورد منطقی با اعمال محدودیت و ممنوعیت قلیان در اماکن عمومی به ویژه قهوه خانه ها وجود ندارد، افزود: در این کار باید بسیاری از دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت صنعت معدن و تجارت درگیر شوند اما به طور کلی با توجه به پایان عمر دولت اراده‌ای دیده نمی شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق کمتر توسعه یافته، توسعه یافته و همچنین مناطق فقیر نشین و به طور کلی شهرها و روستاها کشیدن قلیان شایع شده است به گونه‌ای كه شاید باعث بروز بسیاری از معضلات اجتماعی هم شده باشد بنابراین باید اراده قوی برای برخورد با این مساله وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قبلا اراده جزیی در دولت برای چاره اندیشی نسبت به این موضوع البته با فشار مجلس، نیروی انتظامی و امنتیی وجود داشت امروز اصلا چنین اراده ای وجود ندارد و به عبارتی دولت دچار یک وادادگی دراین زمینه شده است.

وی با اشاره به درگیر شدن بسیاری از اقشار مختلف نسبت به کشیدن قلیان در جامعه گفت: چیزی حدود 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 نفر درگیر این مساله هستند تا جایی که ما شاهد اشتغال کاذب در این زمینه نیز هستیم.

قربانی با اشاره به اینکه سن کشیدن قلیان نیز کاهش پیدا کرده است افزود: الان وضع به گونه‌ای است که دختران و پسران در سنین جوانی و نوجوانی قلیان مصرف می کنند و به اعتقاد من باید علت را در این زمینه پیگیر شویم که چه عواملی باعث شایع شدن این مساله در بین آنها شده است.

وی تصریح کرد:‌ شاید نبود تفریحات سالم، امکانات رفاهی، فضای سبز و همچنین فضای متناسب با روحیات جوانی و از همه مهمتر وضعیت اشتغال باعث کشیده شدن جوانان به این سمت شده است.

 




سلامت نیوز : رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تصویب رقم مورد نظر این کمیسیون (5 هزار میلیارد تومان) از محل هدفمندی یارانه‌ها برای بخش سلامت در بودجه 92 خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حسین علی شهریاری گفت: این بودجه با تلاش ها، اصرار و پشتیبانی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دیروز در صحن علنی مجلس به تصویب نمایندگان رسید.

طبق قانون برنامه پنجم توسعه کشور هر ساله باید 10 درصد از درآمدهای ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بخش سلامت کشور اختصاص یابد. که در سالهای گذشته محقق نشده است.

 
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |


سلامت نیوز : پزشکان معتقدند وضعیت ظاهری چهره، اجزاء و پوست صورت، اسرار مهمی را درباره وضعیت سلامت اعضای داخلی بدن آشکار می‌سازد.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در مقاله جدیدی که به تازگی در این رابطه منتشر کرده، آورده است: جوش‌ها و آکنه‌هایی که روی نقاط مختلف صورت ظاهر می‌شوند هر کدام نشان‌دهنده وضعیت عملکرد اعضای مختلف بدن هستند.

در این مقاله به مهمترین نکات در مورد ارتباط تغییرات ظاهری چهره با نحوه فعالیت اعضای داخلی اشاره شده که به شرح زیر است:

 

- پیشانی انسان با سیستم گوارشی مرتبط است و فاصله بین ابروها با سلامت کبد ارتباط دارد. به همین دلیل زمانی که فرد مواد خوراکی چرب مصرف می‌کند به بروز جوش در این ناحیه از صورت منجر می‌شود.

 

- بروز آکنه و بثورات جلدی روی گونه‌ها: دلایل مختلفی می‌تواند دلیل بروز جوش روی گونه‌ها باشد اما گونه‌ها با سلامت ریه در ارتباط هستند و وجود بثورات پوستی در این ناحیه از صورت نشان‌دهنده مشکلات تنفسی است.

 

- وجود بیش از حد مو در صورت: این مشکل می‌تواند نشان‌دهنده اختلال غدد درون‌ریز باشد.

 

- بروز آکنه در چانه: زمانی که زنان به دوره عادت ماهانه نزدیک می‌شوند، آکنه و جوش در ناحیه چانه آنان بروز می‌کند اما وجود دائمی آکنه در این ناحیه نشان‌دهنده اختلالات غده درون‌ریز و عدم تعادل هورمونی است.

 

- تیرگی پوست زیر چشم:هرچند در برخی افراد تیرگی پوست زیر چشم ارثی است، اما این تغییر رنگ ممکن است نشان‌دهنده بیماری باشد. ناحیه زیر چشم با سلامت کلیه‌ها در ارتباط است.

 

- تغییر رنگ زبان: اگر بدن از کمبود آهن یا ویتامین B12 رنج ببرد موجب می‌شود تا زبان قرمز و تلخ شود. در عین حال وجود لکه‌های آبی روی زبان نشان‌دهنده کمبود اکسیژن در جریان خون است.

 

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 18 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.