saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

مژه

اختلالات تغذیه‌ای از جمله کمبود پروتئین شایع ترین دلیل ریزش مژه ها به شمار می روند.
ریزش مژه علل متفاوتی دارد از جمله کم‌کاری غده تیروئید، اختلالات هورمونی، بیماری‌های سیستم ایمنی بدن، مشکلات تغذیه‌ای به ویژه کمبود شدید پروتئین، حساسیت و واکنش های آلرژیک به مواد شوینده و آرایشی.

برای مراقبت از مژه ها:

از رژیم های لاغری غیر اصولی پیروی نکنید.

از مواد شوینده و آرایشی استاندارد استفاده نمایید.

در پایان روز و قبل از خواب، آرایش چشمان خود را به طور کامل پاک کنید.

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

چگونه یک فرد تاثیرگذار باشیم؟

در ارتقای شخصیتمان، جنبه‌های مختلفی از شخصیت انسانی وجود دارد که می‌توانیم روی آنها تمرکز کنیم. گفته می‌شود که یک شخصیت تاثیرگذار و بانفوذ از مجموعه‌ای از ویژگی‌های ذهنی، فیزیکی، احساسی، معنوی و سلامت‌عمومی تشکیل می‌شود.
خیلی از ما برای ارتقا بخشیدن به شخصیتمان تلاش زیادی می‌کنیم. دوست داریم همه  ظاهر و لباس پوشیدنمان را تحسین کنند. به همین دلیل است که خیلی‌ها پول زیادی را صرف رفتن به سالن‌های آرایشی و کلینیک‌های پوست و مو می‌کنند. شما دوست دارید دیگران را با طرزتفکر و طرز برقراری ارتباطیتان با آنها تحت‌تاثیر قرار دهید. بنابراین آنهایی که در روابط خود و مهارت‌های ارتباطی‌شان اعتمادبه‌نفس لازم را ندارند، برای بهتر شدن در آن و برقراری رابطه اجتماعی با دیگران تلاش زیادی می‌کنند.
خیلی از ما بی‌اندازه نگران احساس دیگران نسبت به خودمان و اینکه درمورد شخصیتمان چه می‌گویند هستیم. در ارتقای شخصیتمان، جنبه‌های مختلفی از شخصیت انسانی وجود دارد که می‌توانیم روی آنها تمرکز کنیم. گفته می‌شود که یک شخصیت تاثیرگذار و بانفوذ از مجموعه‌ای از ویژگی‌های ذهنی، فیزیکی، احساسی، معنوی و سلامت‌عمومی تشکیل می‌شود.
از نظر ظاهری جذاب باشید
خصوصیات ظاهری ما یکی از جنبه‌های شخصیت ماست. به این دلیل که ظاهر ما می‌تواند تا حد زیادی نشان دهنده شخصیت درونی ما باشد. معمولاً با کمک ظاهر بیرونی است که می‌توانید در ابتدا روی دیگران تاثیر بگذارید. برای بهبود شخصیتتان، باید مطمئن شوید که ظاهرتان با طرز لباس پوشیدن، آرایش کردن، مدل مو و … به اندازه کافی جذاب باشد. لزوماً به این معنی نیست که باید لباس‌های خیلی زرق و برق‌دار بپوشید یا موهایتان را تابلو درست کنید که نظر دیگران را جلب کنید. معنای آن این است که باید برحسب موقعیتی که می‌خواهید در آن ظاهر شوید، تمیز، مرتب، خوش‌فرم، و خوش‌لباس باشید.
همه به کسانیکه مرتب و خوش‌لباس هستند جذب می‌شوند. وقتی می‌خواهید از خانه خارج شوید، مطمئن شوید که موهایتان را به خوبی شانه زده باشید و ناخن‌هایتان مرتب باشد. هر روز دوش بگیرید تا همیشه شاداب به نظر برسید. قبل از بیرون آمدن از در، دوباره به خودتان در آینه نگاه کنید تا چیزی را از قلم نینداخته باشید. با سالم نگه داشتن بدنتان باید از آن مراقبت کنید. ورزش منظم باعث می‌شود از نظر جسمی فعال بمانید.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |
خواب
چند ساعت در شبانه روز می خوابید؟
 
تحقیقات نشان می دهند کسانی که کمتر از ۷ ساعت در شبانه روز می خوابند، در معرض خطر فشارخون بالا هستند.
متخصصان با بررسی ۱۰ هزار زن در طی ۵ سال دریافتند زنانی که در طول شبانه روز کمتر از ۷ ساعت می خوابند بیش از دیگران به پرفشاری خون مبتلا می شوند. این خطر به ویژه در کسانی مشاهده شد که مدت زمان خوابشان در طول شبانه روز ۶ ساعت و یا کمتر بود.
گرچه این مطالعه بر روی زنان انجام شد اما محققان معتقدند دارا بودن یک الگوی خواب مناسب برای همه افراد لازم و ضروری بوده و در پیشگیری از بیماری های مزمن از جمله پرفشاری خون نقش دارد.
چاقی، بی تحرکی، سیگار، رژیم غذایی نامناسب و مصرف زیاد نمک و چربی ها نیز در افزایش فشارخون موثرند.
اختصاصی سیمرغ
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

غذا خوردن

لحظاتی که برای غذا خوردن اختصاص داده می‌شود باید در آرامش واقعی باشد.
اینکه سرپا غذا بخورید یعنی صبحانه، نهار یا شام را ایستاده میل کنید الزاماً خطرناک نیست. اما با این حال این‌گونه غذا خوردن احساس گرسنگی را برطرف نمی‌کند. برای همین هم معمولاً به ریزه خواری بعد از غذا رو می‌آورید. این عادت‌های نامناسب غذایی به اضافه وزن و چاقی مفرط منجر می‌شود. واقعیت این است که این حالت‌ها نیز برای بدن گران تمام می‌شود. برای همین پزشکان و متخصصان حوزه‌ی تغذیه توصیه می‌کنند که همیشه نشسته غذا بخورید. مطالعه‌ی ادامه‌ی مطلب را از دست ندهید.
 نحوه‌ی درست غذا خوردن
لحظاتی که برای غذا خوردن اختصاص داده می‌شود باید در آرامش واقعی باشد. در این لحظات نباید بدن ما در تنش و استرس باشد. به خاطر اینکه استرس کار گوارش را دچار اختلال جدی می‌کند. نشسته و در حالت آرام غذا خوردن به تعادل غذایی کمک کرده و اجازه نمی‌دهد که بدن دچار مشکلاتی مانند چاقی و اضافه وزن شود.
بهتر است بدانید که ریزه خواری‌ها و یا غذا خوردن با عجله و درست نجویدن لقمه ها نیز به تعادل غذایی و بدن آسیب می‌زند و در برخی افراد به اضافه وزن منجر می‌شود.
احساس گرسنگی با خوردن یک میان وعده‌ی مناسب آن هم در حالت نشسته و با آرامش از بین می‌رود. در این صورت فرد با تمرکز بیشتری غذا می‌خورد و بیشتر می‌تواند از آنچه خورده است بهره ببرد.
متخصصان به افرادی که رژیم می‌گیرند توصیه می‌کنند که همیشه با توجه به اشتهای خود غذا بخورند. یعنی فقط زمانی که احساس گرسنگی می‌کنید غذا بخورید و از روی عادت یا بی‌حوصلگی به سراغ مواد غذایی نروید. بدن برای اینکه بتواند احساس سیری را دریافت کند به آرامش نیاز دارد. برای رسیدن به این وضعیت هم لازم است که از سرپا غذا خوردن و همچنین تند غذا خوردن بپرهیزید.
زمانی که سرپا غذا می‌خورید بدن نمی‌تواند گوارش خوبی داشته باشد و به درستی غذایی که دریافت کرده را هضم کند. برای همین حتماً زمانی را برای خود و غذا خوردنتان اختصاص دهید تا از هر لقمه ای که به دهان می‌برید استفاده کنید.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

قانون های طلایی موفقیت را بیاموزید

زمانی احساس خوبی نسبت به خودتان می‌کنید که حس کنید بر زندگی خود مسلط هستید. البته عکس این قانون این است که اگر بر زندگی تسلط نداشته باشید و تحت کنترل افراد و شرایط باشید، احساسات منفی نسبت به خودتان خواهید داشت.
با تفکر و صحبت در مورد این‌ که چگونه موقعیت‌ها در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، همیشه شبیه به یک پیشگو عمل می‌کنید. وقتی که با اطمینان کامل انتظار دارید که حوادث خوبی اتفاق بیافتد، معمولا این حوادث به وقوع می‌پیوندد. اگر انتظار حوادث منفی را داشته باشید، معمولا دلسرد می‌شوید.
_ قانون آرزوها
آن‌چه را که با اطمینان کامل آرزو می‌کنید، پیشگویی صادقانه شما می‌باشد.
با تفکر و صحبت در مورد این‌ که چگونه موقعیت‌ها در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، همیشه شبیه به یک پیشگو عمل می‌کنید. وقتی که با اطمینان کامل انتظار دارید که حوادث خوبی اتفاق بیافتد، معمولا این حوادث به وقوع می‌پیوندد. اگر انتظار حوادث منفی را داشته باشید، معمولا دلسرد می‌شوید.
 آرزوهای شما تاثیر بیش از حدی روی اطرافیان‌تان می‌گذارد. آن‌ چه که از مردم و موقعیت‌ها انتظار دارید، نگرش شما را به آن‌ها بیش از هر عامل دیگری تعیین می‌کند و مردم نگاه شما را مانند آیینه‌ای چه مثبت و چه منفی، سریعا به خود شما منعکس می‌کنند.
 دکتر رابرت رازنتال، استاد دانشگاه هاروارد، ده‌ها آزمایش کنترل شده را در چند سال برای امتحان قدرت انتظارات اساتید بر روی عملکرد دانش‌آموزان، به انجام رساند. در کتاب دوران ساز خود وی از چندین مورد سخن می‌گوید که در آن به اساتید گفته می‌شود که یک دانش‌آموز و گاهی اوقات تمام کلاس، بی‌نهایت باهوش بود . پیش‌بینی می‌شد که در سال آتی پیشرفت ناگهانی در عملکرد دانشگاهی خود داشته باشد.
اگر چه دانش‌آموزان همگی از افراد مدرسه انتخاب شده بودند، مادامی که اساتید ایمان داشتند که آن‌ها بی‌نظیر هستند و انتظار داشتند که موفق می‌شوند، این دانش‌آموزان عملکرد بسیار بهتری نسبت به دانش‌آموزان همان کلاس از خود نشان می‌دادند و بسیار بهتر از آن‌چه که در نمرات قبلی انتظار می‌رفت، بودند.
در زندگی شخصی خودتان، انتظارات شما از همکاران، رؤسا، مشتریان و حتی آینده‌تان به حقیقت می‌پیوندد. انتظارات شما تاثیر بسیار زیادی بر افراد و حوادث خوب و بد می‌گذارد، پس مراقب همه چیز باشد.
_ قانون سازگاری
دنیای بیرون شما انعکاسی از جهان درون شماست و با اصول اصلی فکری شما سازگاری دارد.
فقط فکر کن! دنیای بیرون شما به هر طریقی جهان درون شما را منعکس می‌کند. تا هنگامی که با درون شما سازگاری داشته باشد، در دراز مدت هیچ اتفاقی نمی‌افتد. اگر می‌خواهید هر چیزی در زندگی‌تان را تغییر و بهبود دهید، باید با تغییر جنبه‌های درونی ذهن‌تان شروع کنید.
 گاهی اوقات این سازگاری، تعادل ذهنی نامیده می‌شود. وظیفه‌ی بزرگ شما در زندگی خلق تعادل ذهنی از آن‌چه که می‌خواهید در دنیای بیرون تجربه کنید، می‌باشد. حقیقت این است که شما تا زمانی‌که این تعادل ذهنی را در درون‌تان خلق نکرده‌اید، نمی‌توانید به اهداف دنیای درونی خود برسید. گویا زندگی‌تان یک آیینه‌ی ۳۶۰ درجه است. هر جا که می‌نگرید آن‌جا هستید. به عنوان مثال، روابط شما همیشه شخصیتی را که در درون‌تان وجود دارد، منعکس می‌کند. اندیشه، سلامتی و وضعیت مادی شما انعکاسی است از آن‌چه که اکثر اوقات در مورد آن فکر می‌کنید.
  پذیرفتن این موضوع برای اکثر افراد مشکل است. بیشتر مردم فکر می‌کنند که مشکلاتشان در زندگی توسط افراد دیگر و شرایط بیرونی به وجود می‌آید. آن‌ها از این‌که گفته شوند که معمار آن‌چه که در زندگی‌تان اتفاق می‌افتد، خودتان هستید، شوکه شده و عصبانی می‌شوند. آن‌ها می‌خواهند جهان تغییر کند، اما نمی‌خواهند خودشان را تغییر دهند.
  قانون سازگاری یک اصل اساسی در تمام ادیان و مکاتب فکری است. این واقعا خبر خوبی است. کلیدی برای آزادی و خوشبختی شخصی است و نیز راهی طولانی جهت موفقیت و رضایت به شمار می‌رود. با این وجود، زمانی‌که فکر خود را کاملا کنترل می‌کنید، همه‌ی جنبه‌های دیگر در زندگی‌تان را نیز تحت کنترل خود درمی‌آورید. با فکر و صحبت کردن در مورد آن‌چه که می‌خواهید و با فکر نکردن و حرف نزدن در مورد آن‌چه که نمی‌خواهید، در حقیقت معمار سرنوشت خود می‌شوید.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

محمدرضا گلزار (زاده ۱ فروردین ۱۳۵۶) بازیگر سینما، نوازنده گیتار، خواننده و مدل آگهی‌های تبلیغاتی ایرانی است. وی را بیشتر به عنوان یک مدل سینمایی میشناسند. گلزار در اواخر دهه ۷۰ شمسی در ایران به شهرت رسید.

گلزار فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.

محمدرضا گلزار فعالیت موسیقی خود را از سال ۱۳۷۶ به عنوان گیتاریست با گروه آریان آغاز کرد. او در نواختن گیتار، ارگ و پرکاشن مهارت دارد.

او هم اکنون یک گروه موسیقی مستقل با نام REZZAR دارد. REZZAR مخفف نام محمدرضا گلزار است و او این برند را به نام خودش ثبت کرده‌است و همچنین مدیریت مجموعهٔ Men’s club که خدمات زیبایی برای آقایان ارائه می‌دهد.

golzar arash عکس جدید محمدرضا گلزار در کنار آرش

نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



این یک تست ساده شخصیت است که البته مبنای علمی مشخصی ندارد.

به گزارش  پارسینه، اگر چشم شما بلافاصله بعد از دیدن این تصویر، بیشتر می‌تواند چهره انسان را ببیند، شما فرد آرام و لطیفی هستید ولی اگر چشم شما روی تصویر گرگ متمرکز می‌شود، شما فردی با یک زندگی پر تنش و استرس هستید.
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

ستوری بورد برای كاهش وزن

این كار به شما كمك می‌كند تا برای ادامه دادن مسیرتان یك برنامه‌ریزی عملی داشته باشید. استوری بورد یا فیلمنامه مصور تكنیكی است كه كارگردانان سینما پیش از شروع فیلمبرداری، فریم به فریم داستان فیلم را طراحی می‌كنند. شما هم می‌توانید برای دستیابی به موفقیت، یك برنامه كاری درست كنید تا به وسیله آن اهداف خود را به بخش‌های مختلف تقسیم‌بندی كنید. مثلا به‌خودتان بگویید 3 ماه به‌خود وقت می‌دهم تا 5/4 كیلوگرم وزن كم كنم. یك جدول زمانی تهیه كنید و هفته‌‌به‌هفته با ذكر جزئیات خرید، نكات ورزشی و بسیاری چیزهای دیگر كه كمك می‌كند هدف شما قابل دستیابی شود، آن را دلپسندتر كنید.

 

موفقیت خود را در‌ رویا ببینید

ورزشكاران از نظر روانی برای این كه احساس كنند، هدف‌شان دست یافتنی است، در هر مرحله در ذهن خودشان، پیروزی خود را تكرار می كنند. به همین ترتیب، شما هم می‌توانید اهداف خود را توسط تجسم كامیابی خودتان در زمینه های به‌خصوصی مانند انتخاب‌های مناسب برای غذایی كه بیرون خانه می خورید، واقعی و حتمی كنید. همه این سناریوها را می‌توانید بارها مرور كنید و درباره این بیندیشید كه وقتی به اهداف خود رسیدید چقدر احساس خوبی خواهید داشت.

 

موج منفی ندهید

بسیاری از ما به‌طور آگاهانه با اندیشه‌های مخربی مانند من هرگز لاغر نخواهم شد به‌خودمان آسیب می‌رسانیم. هر وقت این فكر به ذهن‌تان آمد، سعی كنید عبارات مثبت و مفید را جایگزین آن كنید. برای نمونه بگویید آنقدرها كه انتظار داشتم لاغر نشدم اما می‌توانم آن را تغییر دهم مثلا باید با هفته‌ای 3 بار ورزش كردن این كار را آغاز كنم.

 

دفترچه مرحبا  برای‌خودتان

برخی افراد بر این باورند، كوچك‌كردن خودشان نزد دوستان‌شان نوعی فروتنی است اما شما هیچگاه دوست‌تان را چاق یا زشت خطاب نمی كنید. شما هم شایسته همان احترام متقابل هستید پس بهترین دوست خودتان باشید. پیشرفت‌های خود را جشن بگیرید و تلاش كنید ذهن خود را به شكست‌ها مشغول نكنید. یك روش برای انجام این كار، تهیه فهرستی از دستاوردهای‌تان در هر حوزه از زندگی‌تان (شخصیتی، حرفه‌ای، فیزیكی) و فهرست استعدادها و مهارت‌هایی كه شما را قادر به رسیدن به آن‌ها می‌كند، است. هر چند وقت یك بار نگاهی به این فهرست بیندازید. دكتر پوسیلیكو می گوید: «یك دفترچه یادداشت داشته باشید و هر روز كارهای خوبی كه انجام می دهید را در آن یادداشت كنید. واقعا شگفت‌زده خواهید شد كه چقدر سریع كارهای خوب‌تان به فهرست اضافه می‌شوند!»



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |

 ۶ ورزش چشمی برای کاربران رایانهخیره شدن به صفحه مانیتور روی چشم ها فشار وارد می کند. کافی نبودن نور، کار طولانی مدت با رایانه، پلک نزدن و... باعث خستگی چشم می شود.

 امروزه میلیون ها نفر دچار خستگی مفرط چشم بر اثر استفاده از رایانه می شوند.خستگی چشم نه تنها باعث افت کار و افزایش اشتباهات فرد می شود بلکه در مواردی سردرد را نیز به همراه دارد. از آن جا که کنار گذاشتن رایانه ناممکن است انجام ورزش های چشمی مفیدی توصیه می شود تا این فشار کاهش یابد.

ورزش با کف دست: ابتدا درست و راحت بنشینید کف دست ها را به هم بمالید تا حرارت ایجاد شود.سپس دست چپ را روی چشم چپ و دست راست را روی چشم راست قرار دهید. بگذارید حرارت ایجاد شده چشم ها را گرم کند.

 

پلک زدن: پلک نزدن منظم یکی از عوامل مهم در ایجاد خستگی چشم است و باعث خشکی و خارش چشم می شود. باید خود را عادت دهید تا هنگام کار با رایانه هر ۴ ثانیه پلک بزنید.

 

 چرخاندن حدقه چشم: این حرکت برای افرادی که ساعت ها جلوی صفحه رایانه می نشینند موثر است. برای انجام دادن این ورزش، چشم ها را ببندید و به صورت چرخشی حرکت دهید.

 

تمرین چشمی: پس از ساعت ها خیره شدن به صفحه رایانه روی صندلی بنشینید و به اتاقی که در آن هستید نگاه کنید و به طرح کلی هر چیز موجود در اتاق به دقت بنگرید. به عنوان مثال ابتدا به تلویزیون، سپس پنجره و... بنگرید. هدف از این کار حرکت مداوم و آهسته چشم است.

 

تمرکز:استراحت بصری به خود بدهید و هر از گاهی روی شیء دیگری تمرکز کنید. لازم است نگاهتان را از روی صفحه رایانه بردارید و برای ثانیه یا دقیقه ای به چیز دیگری خیره شوید.

 

استراحت چشم:برای شروع در حالی که نشسته اید چشم ها را ببندید و تا حد امکان به بالا نگاه کنید برای لحظه ای چشمتان را در همان وضعیت نگه دارید سپس به پایین نگاه کنید. این کار را چند بار تکرار کنید. سپس چشم ها را باز کنید و به همه جا نگاهی بیندازید. چشم ها را دوباره ببندید و در حالی که پلکتان بسته است، چشم ها را به سمت راست و چپ حرکت دهید. این کار را چند بار تکرار کنید.

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.